esmaspäev, 24. november 2014

ERINEVAD HAIGLAKÜLASTUSED, 2      TARTU, 3

No nii ... öö magatud, süüa hommikul ei tohtinud, sest on ju protseduuride päev!

Esimeseks protseduuriks oli EHHO. See on selline asi, kus pead vasaku külje peal olema teatud asendis, et arst saaks ühte pulka nühkida sinu tisside vahel, libisemiseks silikoon. Maakeeli väljendudes näeb niimoodi südame töötamist. Kui oskad vaadata siis näeb ilusti ära, kuidas klapp avaneb ja kolksti kinni läheb. Kui on anomaaliad (nagu mul olid ja on) siis ka need näeb ära, kui oskad vaadata.

"Ülirange" seletas tuntavate detsibellide saatel, mis nüüd juhtuma hakkab. No mis ikka juhtuda saab ... kuulan ja kuulan, sama jutt, mis igal pool. Tahtsin just arstile öelda, et opist on tüsistusena vasaku käe karpaal vigane ja kisub krampi. Höhö ... sa juudas, kus tädi läks leili, et "mina, mingi Tallinna rott julgen tema jutule midagi lisada".  Tartu Ülikoolis mingit patsiendiga käitumise loengut polnud vene ajal? Ütleme nii, et samade detsibellide diapasoonis tegin arstile selle ka selgeks. Sa jeerum, milline pahurus.

Kui põhjapoolses haiglas esimene opijärgne EHHO võttis aega nii 45min siis edaspidi jah, saadi kiiremalt hakkama. Loogiline ka, sest on ju vead teada ja seetõttu ka teada, mida vaadata / mõõta jne. Selle postituse kirjutamise eelnevalt käisin just korralises EHHO uuringus ja see võttis aega ca 20 minutit.

Mis te arvate, kaua selline asi Tartus aega võttis?

Selleks kulus umbes ca ... mitte rohkem kui ca 10 min. Pidevalt seletamine, et ma pole ikka õigesti vasakul pool külje peal, et miks ära vajun jne. Ma kujutan ette, et kui mölinat oleks vähem olnud siis oleks see uuring üldse 5 minutiga ära tehtud. Mul hakkas juba "ülirange" osas ülim pohhuism välja kujunema. Võimalik, et tehti ülipõhjalikult, ja seetõttu ka siis ajakulg. Ei tea.

Järgmine uuring oli siis selline, kus sõrmejämedune juhtmetaoline asi aetakse suust sisse, söögitorusse ja siis vaadatakse teie südame iseloomu, mõõdetakse, tehakse pilti. Õnneks enne ikka tuimestatakse ka, see on minu arust üks kõige lahedamaid lokaalseid tuimestusi oma mõjult.

Järjekordselt tõsiste detsibellide saatel "ülirange" seletas, mida võib ja mida ei või. No ma üritasin selgitada, et ma olen seda korra teinud ja tean juba ja ka ohtusid tean. EI VAIDLE ARSTIGA!

Uuring kestis vaevu 5 minutit. Ma juba ei viitsigi võrdlust põhjapoolse haiglaga välja tooma hakata, aimate isegi. Võiks ju aimata, et nad juba digilugu vahendusel uurisid ja vaatasid, mis mul täpselt viga ja seega saab ju kiiremini hakkama, aga digiloo põhjal polnud minu tervisega keegi Tartust tutvunud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar