kolmapäev, 19. november 2014

PUUETEGA INIMESTE TEEMA

Haiglas kaashaigetele midagi räägiti, nojah, nad tunduvalt vanemad ka, ju siis ainult neile. Ega esmapilgul ei oskagi sellisele teemale tähelepanu pöörata. Eks eesti mehe uhkus on see, et peab ju ikka hakkama saama. Eesnääre ... häh, mis haigusest te räägite, isegi sellist organit ju pole olemas (huumor, mis muud). Mina arvan teisiti. Minu eesnäärme näitaja on minu vanuse kohta igati OK.

Mehed: väike veeniveri KÄEvarrest ei ole mingi probleem. Väike suts ja asi korras! Teie vart ei sutsa keegi (kui siis naine või ... naiskolleeg, khm). Ja Te arvate, et Teie vars on looduskaitse all ja võrdõiguslikkuse volinik ei tee midagi? Ega ei tee ka (vist): haiglates on enamus naispraktikandid. Aga noh, tõelisel eesti mehel pole midagi varjata.
Seega mehed: minge arstile. Tõsiselt.

TÖÖVÕIMETUSE ja PUUDE RASKUSASTME jne kulude eksperthinnang.

Esmapilgul tundus asi väga keeruline olevat. Esialgu.

Siinkohal pean au avaldama oma keskkooli eesti keele õpetajale, et emakeelest tolles ekspertiisitaotluses eestikeelne inimene üldse aru saaks. Lisaks muidugi perearst meditsiiniterminitega.

Esimese taotluse tulemus oli ... minu jaoks esimene. Mida ma ikka sellest süsteemist tean, aga spetsidelt tuli kommentaare, et kuidas ikka nii lahjalt saab. No ega mina ka nii täpselt tea ju.

Teise taotluse korral olin ma läbinud "koolituse" ka haiguse enese näol. Vihje: mida rohkem valetate seda rohkem saate. "Sila jest, uma ne nada": SIIN

Järgnevad taotlused olen vaidlustanud.

Ei saa nii, et ...  kui olen näiteks hambaarst, et ma järsku hakkan südamekirurgist eksperdiks ja PÕHIMÕTTELISELT ühelegi südamehaigele liikumispuuet ei tuvasta. Aga täna nii on. Lisaks ... hea on, kui tegu hambaarstiga, vähemalt arst, aga hullem on, kui on mingi kunagi meditsiini õppinud UFO uurija. Siis olete raudselt terve. Võib juhtuda, et ka tulnukas.

Sry hambaarstid, tegu näitega. Aga asi siiski tõsine.

EI SAA ka nii, et inimeselt "kaotatakse" liikumispuue ja tõstetakse töövõimetuse protsenti. Kui saan näiteks proteesi siis jah, liikumispuude osas võib muutuda asjaolu kerge(ma)ks liikumispuudeks, aga egas siis sellise paranemise näol saa töövõimetus "suureneda" (uue planeeritava regulatsiooni mõttes töövõimelisus suureneb). Eks jah, esineb erisusi! Minu näol hetkel ilmselge karjuv vastuolu. Aga no mida sa ikka teed. Kui südamekirurg suure vereringe jupid südames välja vahetab siis ehk jah, olen vähem töövõimetu ja rohkem töövõimeline.

Erand kinnitab reeglit ja soovin mainida, et sellel sügisel on vastav ametnik mind väga palju aidanud. Annaks kõiksevägevamad jõud, et tema loogika- ja ka heatahtlikkus karistatud ei saaks. Aga nagu me teame, ükski heategu ei jää karistamata.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar