teisipäev, 27. jaanuar 2015

UUED UURINGUD aastal 2015, 2

Oeh, no mis ma oskan kosta. Oli siis see hetk, kus võeti kõik ca poole aasta uuringud kokku ja räägiti ja selgitati ja siis öeldi, et ei lõika. Küsiti, et mis ma arvan. A mis ma eriala mitte tundev pean oskama arvata?

Meie kohalik vanasõna ütleb, et inime tahab annab sõna, ja siis tahab ja ka võtab sõna. Sõnavõtjaid on enne valimisi muidugi palju, ma mõtlesin rohkem sellist ... antud lubaduse tagasivõtmist. Antud juhul seega siis dets'14 kirurgi ja arsti poolt hinnatud diagnoos: operatiivne ravi. Pole küll otseselt lubadus, aga ... paneb mõtlema olnud elu üle, eriti kui oled just lühikese aja sees kaotanud mõlemad vanemad ja veel törts mõned lähedased.

Kulus kõigest ca poolteist kuud ja kas siis asjaomased mõtlesid pingsalt ümber või ma imeväel tervenesin (või siis veel midagi, ma ei tea), igatahes lõikust veel ei tule.

Olen jälgimisel.

Tundub nii, et esialgu küsimus ühes millimeetris. Meditsiinivaldkond vast aimab, millises millimeetris aordi näol. Tehnilise erialaharidusega inimesena peab tõdema, et see 1mm ... neil peab ikka väga hea aparatuur olema, et sellist muutust näiteks poole aasta tagant tuvastada. Näen ma ju iga kord neid EHHO ja SKG uuringuid ... ja sealt see 1mm välja sõeluda, mnjah.


Ahsoo jah, päris mõnusasti lüpstakse rutiinselt Haigekassalt raha.

Arusaamatu on, miks peab enne ja pärast triviaalset uuringut tegema EKG? Eks ikka selleks, et EKG paber ja õde maksavad vähem, kui Haigekassalt saadav papp. Patsient olgu vagusi ja kannatagu see 1 minut ära. Aga kahjuks olin ma juba riides (ka üleriietes, need toodi palatisse) ja poolel teel osakonnast välja, kui noor venelanna avastas, et peaks veel törts pappi haigla kukrusse tooma, sellest sain ma hiljem aru, sest tema vene keel oli kohati arusaamatu (ma saan vene keelest vast siiski aru). Vaevalt, et ta ise selle peale tuli, ... lisaks ta ei pannud tähelegi, et kanüül ka välja võtmata, teised ka ei pannud tähele, mina ka.

No mis arvate, kes väljavõtmata kanüüliga aitab? Nagu ikka hea Perearst!

11 dets 2014 pidi minu uus raviarst puhkuselt tagasi tulema ja teatama edasised raviplaanid. Siiani pole midagi teatatud. Ma isegi ei tea, kes mu uus raviarst on. Täna on 27 jaanuar 2015. Väga operatiivne tegevus!

Vastus saabus mais 2015. Küsimise peale ... arsti enda reageering puudulik. Ju siis palju tööd.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar